Tvorbe sa venujem od roku 2000, kedy som prvý raz vystavovala v múzeu v Trebišove. V súčasnosti vystavujem v múzeách v Trebišove, Michalovciach, Svidníku, Humennom. Získala som viaceré ocenenia za zvládnutie techniky vyškrabávania a za zachovanie pôvodnej farebnosti na krasliciach /hlavne používaním cibuľových šupiek/ udelené odbornou porotou, ktorá bola zložená z etnografov .
Som členkou Ústredia ľudovej umeleckej výroby.
http://www.uluv.sk/product/arvaiova-olga-13011/
Kraslice, ktoré som vyhotovila ja môžete stretnúť aj v zahraničí : Rakúsko, Nemecko, Česká republika.
Zopár linkov o výstavách, na ktorých som sa zúčastnila :
http://www.rusin.sk/index.php?ID=1281&l=sk
http://www.muzeumtv.sk/vystavy/98-trebisovski-pisanki-22rocnik-sutaznej-vystavy.html
http://slovozemplina.sk/%E2%80%9Etrebisovski-pisanki%E2%80%9C/
http://korzar.sme.sk/c/5818858/rodicia-obdivovali-kraslice-deti-sa-dobre-zabavili.html
http://korzar.sme.sk/c/4498576/ocenili-tvorcov-kraslic.html
Tradícia zhotovovania veľkonočných vajíčok :
Je mnoho výkladov, prečo je vajíčko spájané s Veľkou nocou:
- pretože vajce obsahuje zárodok života, bolo už odpradávna symbolom plodnosti, úrodnosti, života a vzkriesenia, v predkresťanských dobách bolo niekde dokonca dávané do hrobu mŕtvemu;
- vajce nachádzame už pred kresťanstvom, pri pohanských oslavách jari;
- zvyk konzumovať vajcia v čase sviatkov súvisel pravdepodobne aj s pôstom, ktorý predchádzal Veľkej noci a pri ktorom sa vajcia jesť nesmeli, preto ľudia netrpezlivo čakali, až skončí čas pôstu;
- v spojení s ľudovou tradíciou vznikol zvyk zdobenia vajíčok, sprevádzaný celým radom obradov a povier;
- od nepamäti symbolizovalo vajce zárodočný chaos, z ktorého vznikol svet, ale tiež životnú silu, narodenie, nesmrteľnosť, návrat jari a vďaka škrupinke i pocit bezpečia;
- vajce niečo skrýva, je ako zamknutý hrob, v ktorom je aj napriek tomu ukrytý život;
- tu je zreteľné symbolické spojenie so Zmŕtvychvstaním Ježiša a s kresťanskou Veľkou nocou.